Placeholder image

Chairman FBR Holds E-Kachehri

Chairman Federal Board of Revenue (FBR) Malik Amjed Zubair Tiwana held E-Kachehri at FBR Headquarters on Monday to listen to the issues of taxpayers and provide prompt assistance. The E-Kachehri provides a platform to taxpayers to apprise their concerns directly to Chairman FBR and also give their suggestions regarding tax-related issues and matters .
During the Kachehri, Chairman FBR directly received telephone calls from taxpayers and listened to their grievances and recommendation.The Chairman gave on-spot directions to relevant offices to promptly resolve issues of the taxpayers.
 
Chairman FBR also appreciated the suggestions given by some taxpayers and assured them that their valued input would be duly considered. He reiterated that FBR was taking all possible measures to facilitate the taxpayers by ensuring timely provision of services and promote tax culture and compliance across the country.
 
E-Kachehri by Chairman FBR provides an opportunity to taxpayers to directly communicate with the Chairman for redressal of their grievances and also helps keep a check on the performance of the Field Formations. Chairman FBR has already directed all Field Formations to timely resolve the taxpayers’ concerns through improved service delivery.
 
   ایف بی آر ہیڈکوارٹرز میں چیئرمین ایف بی آرکی طرف سے ای کچہری کا انعقاد۔
 
چیئرمین فیڈرل بورڈ آف ریونیو ملک امجد زبیر ٹوانہ نے پیر کے روز ٹیکس دہندگان کے مسائل سننے اور اُن کے فوری حل کے لئے ایف بی آر ہیڈ کوارٹرز میں ای کچہری کا انعقاد کیا۔ای کچہری ٹیکس دہندگان کو اپنے مسائل براہ راست چیئرمین ایف بی آر تک پہنچانے اور ٹیکس سے متعلق خدمات کے حوالے سے اپنی تجاویز دینے کا پلیٹ فارم مہیا کرتی ہے۔
 
اس موقع پر چیئرمین ایف بی آر نے ٹیکس دہندگان سے براہ راست ٹیلی فون کالز وصول کیں اور اُن کی شکایات اور تجاویز سنیں۔چیئرمین نے ٹیکس دہندگان کے مسائل فوری طور پر حل کرنے کے لئے متعلقہ دفاتر کو موقع پر ہی ہدایات دیں۔اُنہوں نے ٹیکس دہندگان کو یہ مشورہ بھی دیا کہ وہ ٹیکس کے حوالے سے اپنے مسائل کے حل کے لئے قریبی ریجنل ٹیکس آفس  کا دورہ کریں۔
 
چیئرمین ایف بی آر نے ٹیکس دہندگان کی طرف سے دی گئی تجاویز کو سراہا اوراُنہیں یقین دلایا کہ اُن کی قیمتی تجاویز پر غور کیا جائے گا۔اُنہوں نے اس بات کا اعادہ کیا کہ ایف بی آرٹیکس دہندگان کی سہولت کے لئے خدمات کی بروقت فراہمی کو یقینی بنا کر ٹیکس دہندگان کی سہولت کے لئے تمام ممکنہ اقدامات اٹھا رہا ہے تاکہ ملک بھر میں ٹیکس کلچر اور کمپلائنس کو فروغ دیا جا سکے۔
 
چیئرمین ایف بی آر کی طرف سے ای کچہری کا انعقاد ٹیکس دہندگان کو اپنی شکایات کے ازالے کے لئے چیئرمین سے براہ راست بات چیت کرنے کا موقع فراہم کرتی ہے اور فیلڈ فارمیشنز کی کارکردگی پر نظر رکھنے میں بھی مدد دیتی ہے۔چیئرمین ایف بی آر نے پہلے ہی تمام فیلڈ فارمیشنز کو ٹیکس دہندگان کے ٹیکس سے متعلق تحفظات کو بروقت دور کرنے کی ہدایت دے رکھی ہے۔
 

 

Copyright © . All rights reserved. Federal Board of Revenue Govt of Pakistan.